Regisztráció

Fejlesztés

eBekérő Fejlesztőknek

Az eBekérő egyszerű API-t biztosít a szolgáltatás integrációjára.

A folyamat

1. Résztvevők azonosítása

Ahhoz, hogy egy eBekérőt tudjunk indítani, szükség van a résztvevő felek e-mail címére, és az összegre.

Mivel a rendszer csak két megfelelően regisztrált és jogosult e-mail között tud kérelmet indítani, először a profile/status végponton ellenőrizni kell a profilokat. Fontos, hogy a feladó quota értéke elégséges legyen a kívánt számú tranzakcióhoz, valamint a fogadó fél receives értéke true állapotú. Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, a tranzakció elutasítása biztos. Amennyiben valamelyik fél nincs regisztrálva, a profile/register API használatával felvehetjük a rendszerbe. Ehhez szükség lesz a teljes névre, valamint a bankszámlaszámra.

2. eBekérő beküldése

Az eBekérő a transaction/start API használatával kezdeményezhető. A megfelelően kitöltött kérést a rendszer feldolgozza, banki hálózatba továbbítja, és visszaküldi a kérés referenciáját. Hibás kérés esetén hibakód, szöveges hiba, és esetleges instrukciók érkeznek a válaszban.

A leggyakoribb hibák: ismeretlen résztvevő felek, fogadásképtelen ügyfél címzése, kvótatúllépés. Kérjük ezekre figyelj különösen.

3. eBekérő követése

Az transaction/status API hívásával kaphatsz információt egy adott eBekérő állapotáról. Az azonosításra a transaction/start APIból kapott reference érték használható, a végpont az indítás után legalább az eBekérő élettartama alatt működik.

Bővebb információtartalmat szolgáltat az API, ha megadod a feladó e-mailcímét. Ebben az esetben tovább elérhető a státuszinformáció (1 hétig garantáljuk a tranzakciók állapotának azonnali elérhetőségét ezen az API-n keresztül, kitöltött feladó mezővel).

API dokumentáció

Az eBekérő API legfrissebb hivatalos dokumentációja elérhető ezen a linken. (Utolsó frissítés: 2021. február 11.)

A hivatkozhatóbb API érdekében hamarosan közzétesszük a legegyszerűbb felhasználás interaktív leírását is, mely nem teljeskörű, de támpontot nyújt az integrációkhoz.

Sandbox szerver

A kényelmesebb tesztelés érdekében, és az üzembiztonságot szemelőtt tartva sandbox környezetben javasoluk a szolgáltatás integrációjának tesztelését.

A sandbox szerver teljesen szeparált profil- és tranzakciókezelést valósít meg a normál szolgáltatásból. Az ide beküldött eBekérőt nem a banki rendszerben, hanem egy e-mail formájában érkeznek meg a tesztrendszerbe szintén regisztrált címzettekhez, melyet utána a levélben megkapott instrukciókkal lehet elfogadni, vagy elutasítani. Programozói szempontból ez teljesen transzparens, ugyanúgy viselkedik mint az éles szerver.

A profilok megmaradás, tranzakciók későbbi lekérdezhetősége nem garantált a sandbox rendszerben - időnként, jellemzően késő éjjel alaphelyzetbe állítjuk az adatbázist. Hasonlóan a szolgáltatás elérhetősége se garantált folyamatosan. Kiemelkedő leállás esetén ezen az oldalon figyelmeztetést teszünk közzé.

Lehetőség van a sandbox profilok hitelesítés és kvóta módosítására, törlésére valamint a metrika követésére.

A rendszer megmutatja a profilok eBekérőit is, maximum 2 napra visszamenőleg.

Sandbox profilkezelő

Gyakran Ismételt Kérdések

Valószínűleg kihagytál egy vagy több HTTP headert, vagy a kérésnek POST metódussal érkezik.

A kérés helyes feldolgozásához megfelelő kérés típusra, valamint a Content-Type: application/json és egy valid nyelvi fejlécre (pl. Language: hu) van szükség.

Például:

                                
    curl -i -H "Content-Type: application/json"
            -H "Language: hu"
            --data '{"email": "teszt@ebekero.hu"}'
    https://sandbox.api.ebekero.hu/profile/status
                            

A szerver tervezése során fontos elv volt, hogy minden válaszban megjelenjen a status főmező, ezzel segítve a hibakeresést. Hogyha például kimaradna a Content-Type: application/json az előző kérésből, a következő válasz érkezne:

{ "status": { "code": 3, "message": "Nem támogatott típus (csak application/json).", "extra": "" } }

Javasoljuk a válasz feldolgozását HTTP hibakód esetén is, mivel információt nyújt a hiba okáról.

Ez fizető fél sajnos nem címezhető az eBekérő rendszerben, mert a bankja nem készült fel a fizetési kérelem fogadására.

Bár a szabályozó minden módon támogatja és segíti a bankok fejlesztését, az Azonnali Fizetési rendszer indulása után mintegy 13 hónappal még mindig csak néhány bank kapcsolódik a szolgáltatásba, a többiek fejlesztenek.

Sajnos a hiba elhárításáért semmit nem tudsz tenni, kérésed valószínűleg helyes, de mi se tudjuk továbbítani a kérést, így megakadályoztuk a tranzakciót.

A fizetési kérelmet fogadó bankok listája elérhető itt.